Otse põhisisu juurde

Meie 7 -kuune Fredi

Fredi on juba seitsme kuune tegelane (täpsustan seitsme ja poole kuune) ilma kelleta ma oma elu ette enam ei kujuta. Mõtlesin mälestuseks üht-teist tema kohta kirja panna, sest minu ema poolt katsikuteks kingitud beebiraamat on piinlikult tühi. Ma tükk aega võtsin end kokku, et tema esimesed jõulud sinna kirja panna, kuid ma isegi ei mäleta, kas selle lõpuks ka ära tegin või mitte. #aastaema, sest kontrollisin just selle üle ning jõulude kohal laiutab suur tühjus. 

 

Viimase pooleteise kuuga on Fredi teinud suure arengulise hüppe. Kõigepealt läks istuma. Alguses toetas kätega küll põrandale, kuid nüüd istub kena sirge seljaga ilma, et peaks tuge kuskilt otsima. Kohe kuue kuuseks saades tegi ka esimesed roomamise katsetused. Mõne nädalaga sai ta selle täitsa käppa. Ma ei hakka rääkima kiirusest, mida on üksjagu palju lisandunud. Ei läinud kaua kui Fredi tegi esimesed katsetused edasi liikumiseks käpuli. Alguses küll kuni kolm sammukest käputades ja ülejäänud distantsi läbis ta ikka roomates, sest nii sai kiiremini edasi. Oma roomamise järgi ristis Fredi vanaema ta luurajaks. Niikui Fredi oli kellegi liikumistrajektoorile end parkinud, siis ikka öeldi, et ole ettevaatlik luuraja on kohe su selja taga. Sohni samas arvab, et ta on täitsa kutsikas mis kutsikas inspekteerides tähtsal ilmel oma territooriumi endal võrgu sees olev õun nagu kont suus. No kui jutt siin korraks suuni läks, siis mainiksin ära, et Fredi hammaste skoor on endiselt null. 

 

Nädal tagasi jõudsime maalt koju ning siin hakkas Fredi kohe käputama. Sõrmenipsust jättis roomamise sinnapaika. Lisandunud on iga asja najal ennast põlvede või jalgade peale sikutamine. Praegu mõtlen, et olid alles head ajad kui ta reisivoodis või mängumatil püsis ja ise said muretult tegutseda. Nüüd on mul vahepeal närvid täitsa läbi, sest ohte on palju rohkem ning Fredi kohe ootab seda momenti, kus ma teda ei jälgi, et avastusretkedele minna või hakkab ennast millegi najal üles sikutama. Kuidas tahaks talle vahepeal kummist täispuhutavat sumo kostüümi selga tarida või mõne pehme peakaitsme pähe siduda, sest põnn on juba nii mõnedki korrad kukkunud. Siiani pole obadused suured olnud ja tihtilugu tuleb nutt ehmatusest. Harjutamine teeb meistriks, mida muud ma öelda oskan.

 

Rääkides Fredi huvidest, siis siit te ei leia juttu toredatest mänguasjadest, mis teevad häält ja vilguvad, on värvikirevad või mänguasjapoodide müügihitt. Ei, sest Fredi huvitub lihtsatest asjadest, mille hulka kuuluvad kõiksugu kulbid, visplid, taara jne. Näiteks Fredi lemmik mäng on peitus. Täitsa lõpp, kuidas ta läheb ekstaasi sellest, kui keegi end tema eest ära peidab ja tema nime hüüdma hakkab. Lõpuks kui sa oma peidupaigast piilud ja ta sind näeb, hakkab ta kõva häälega kõkutades sinu juurde vurama. See mäng on endalegi meelelahutuslik, sest ma alati naerad pisarateni tema naeru üle. Ma pakun, et mitte ükski teine tegevus ei rõõmusta teda nii palju kui peitus. See aitab ka tema kõige tusasema tuju kohe tunduvalt paremaks muuta. Meie väike võluvits, kui Fredi hakkab juba ära väsima ja tahab seetõttu rohkem süles olla või lihtsalt joriseb, siis see mäng päästab hädast välja.

 

Teisena köidavad Fredit väga kõiksugu juhtmed. Mul on selles osas kahetised mõtted. Ühest küljest on ohtlik, et Fredi käib pistikute kallal kuigi Sohni ikka väidab, et need on mingisugused turvalised pistikud. Teisalt on näha, et Fredi on 21. sajandi laps ning juba alla aastaselt väga keskkonnateadlik, sest põlevkivi on ikkagi ju taastumatu loodusvara ja patt on siin elamises elektriga priisata. Kõik pistikud on Fredi range kontrolli all. Ma ei kujuta ette, kui mitu korda ma olen telefoni laadima pannud ja tükk maad hiljem avastanud, et aku pole pügala võrragi kosunud. Suunad pilgu pistiku poole ja näed, et laadija on sealt juba välja võetud. Lõpuks kui suskad laadija taas telefoni on see nii täis tatistatud, et telefon annab rahulolematult häiret seadmes tuvastatud niiskuse kohta. Nii ma olen istunud telefonil kõigest 4% akut ja mina puhun akulaadija otsikusse lootuses sedasi sellest Fredi tatti kuivatada. Sama jama on ka arvutilaadijaga, mis pistikust nagu imeväel on välja tõmmatud. Alati tuleb siin pistikute ette mööblit sikutada, et põnn neile ligi ei pääseks. Püüan ikka meeles pidada, et kõik juhtmed kuidagi jalust ära koristada, kuid uute harjumustega kohanemine võtab aega. Need, kes seda blogi on juba mõnda aega lugenud juba teavad, et mu ajutegevus on aeglaseks muutunud ja vajab tarkvara uuendust. Päris tõsiselt. 

 

Üks asi veel. Ma pole kunagi varem pesumasinast nii pagana vaimustuses olnud. Kui ma tavaliselt pesen oma pesu tunni ajase režiimiga siin nüüd panen iga masina täie pesema kahe ja poole tunnise pesurežiimiga, sest Fredi lihtsalt istub vannitoa ukseavas ja vaatab. Nii saan mina oma hindamatud minutid. Siinkohal ka viis minutit oma helget hetke on õnnelikuks edasi eksiteerimiseks vahete vahel lausa hädavajalik annus kasvõi selleks, et lõpetada oma juba jahtunud kohvi lõpuni lonksata. 

Kui alguses pelgasin, et ta läheb esimese asjana vannitoas peldikupoti harja uurima, siis mu hirmud olid alusetud, sest põnn avastas vannituppa sisenedes koheselt, et oleme looduskivist põrandat valides teinud elu suurima vea. Nii ebamugavat pinda käputamiseks annab otsida. Kuid uhkusega pean tõdema, et meie põnn on sihikindlam kui arvata võis ning ta käib iga päev selle looduskivi põrandaga tutvust tegema, sest ma juba tean mida ta oma pisikeses peaksese mõtleb. Äkki, seda kui ahvatlev on ühel heal päeval seal vannitoa kaugeimas otsas asetsevat potiharja suhu pista. Ausalt, ma võiksin samuti seda sihikindluse teemat Fredilt õppida. Mõtlesingi endale ka blogijate poolt testitud Eesmärkmiku tellida ja oma sihid kirja panna.Unistusi on, kuid teod on nigela võitu. 

 

Ma võiksingi siin Fredist heietama jäädagi. Ehk aitab selleks korraks. Ühesõnaga selline põnn on meie seitsme kuune Fredi. Võtan end kokku ja lähen täidan seda beebiraamatut nüüd. 

 

Adios amigos!

 

Hei, armas blogi külastaja! Kui sulle meeldis lugeda seda postitust ning tekkis huvi meie tegemistel ja mõtetel silma peal hoida, siis saad meid jälgida selle blogi kaudu (paremal rippmenüüs leiad JÄLGI nupu), Facebookis ja Instagramis 😉.


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Lapsed, surnuaed ja vaimud

Kindlasti mäletate ütlust, et kui majas vilistad siis maja läheb põlema. Selline vanarahva peen hirmutamistaktika, sest kes see viitsib vilinat kuulata. Ma ei saa aru miks otse ei öeldud, et lõpeta ära kuna see käib närvidele vaid mõeldi välja selline ütlus. Või näiteks see uskumus, et kui leib maha kukub siis sinu peret ootab ees näljaaeg. Ei teagi, kuidas seda nüüdsel ajal võtta, kas näljaajaks võib pidada perioode, kus raha pole poest lõhet ja kalamarja osta või singi asemel pead ostukorvi keeduvorsti suskama. Kui nii, siis me ei pidanud selleks leivaviilu maha kukutama vaid piisas sellestki kui viisime auto hooldusesse. Ja kui peegli veel ära lõhud, siis seitse aastat õnnetut armastust nagu niuhti olemas. Milleks see viimane ütlus küll hea oli? Mina ei suutnud sellele mitte mingisugust loogilist seletust leida, kuid kui väiksena sai oma esimene peegel ära lõhutud, siis panin paar pisarat just nimelt selle õnnetu armastuse osa pärast. See seitse aastat tundus talumatult pikk aeg 😂

Mis meil kodus toimub? AINULT ARENG

Sohni pani Soome poole ajama. Muide ta sai eelmisel nädalal Tallinn-Tartu maanteel oma esimese trahvi kiiruse ületamise eest, mis oli 33 eurot 😆. Nüüd on meil viik. Igatahes seekord remondi ja sisustuse juttu. Tahtsin sellest juba eelmisel nädalal kirjutada, aga siis olid päevakorras teised teemad ja teised tujud. Oleme nüüd kolinud oma vähese varanatukese vastvalminud magamistuppa. Kohe tunda, et Sohnil oli puhkus, sest siis saab midagi alati valmis. Magamistuba on hetkel ainus tuba, kus iga viimne kui liist ja pistik on paigas. Te ei kujuta ette kui hea tunne see on. Toa valmimine võttis poolteist kuud aega. Esiteks ei teinud Sohni siin täispikki tööpäevi ja lõviosa töödest sai tehtud ikkagi tema puhkuse ajal. Nüüd julgen väita, et ühest küljest on meie remont aeglane kuna Sohni teeb seda eelkõige nädalalõppudel ja ega ei saa eeldada, et ta jaksaks siin kodus peale väsitavat töönädalat veel täispikki päevi remondi näol lisaks teha. Teiseks on meie remont olnud aeglane rahadega m

Maja mõtted

Inimene ikka tahab seda, mida tal pole. Ja ütle mulle üks inimene, kes pole kasvõi kuskil sügaval sügaval enda sees unistanud oma majast. Meie korter on jõudnud lõpuks nii kaugele, et põrandad, laed on olemas ning enamus liistutki pandud. Tööd on vaja teha veel mööbli ja kodu hubasemaks muutmise kallal. Sohnil on suur hirm, et töö saab ükskord otsa, sest maja jutt tuleb päevakorda iga nädal. Tänagi saatis ta mulle ühe KV müügikuulutuse. Me niigi kolisime väiksesse alevikku korterisse, sest ega me kuhugi suurlinna kodu jaoks poleks pangast laenu saanud. Raha oli tagataskust korteri ostuks võtta ja last ka veel ei olnud. Asi siis oma kott kaenlasse võtta ning kasvõi džunglisse elama põrutada on?  Meile oli seda kolimist vaja ja ütlen ausalt, et eks ma ise läksin lihtsalt vooluga kaasa. Tegelikult meil mõlemal oli see mõte, et vaatame, mis saab. Kõik käis kuidagi nii spontaanselt ning ma ei kahetse selle juures mitte kui midagi. Korterit ostes olime 100% kindel, et see on kõigest üks vahe