Otse põhisisu juurde

Ootamatu perepuhkus ei tea kuhu ja ei tea kui kauaks




Kujutage ette, et te teete süvenenult arvuti taga tööd, sest teie mehel on puhkus ja ta on võtnud lapse üle, et sinule anda oma aega. Laps on just magama jäänud ning saabunud on see hetk, kus ainus heli on vaikus. Lõpuks olete te jäänud mehega kahekesi elutuppa ilmselgelt igaüks oma nurgas millegi kallal nokitsemas, kui järsku teatatakse sulle "Hei, sind asustatakse lapse ja mehega üksikule saarele, võimaldame sul kaasa pakkida iga näo kohta kolm asja. Kiirustage aeg tiksub halastamatult kiiresti, teil on vaid viis minutit." Just täpselt sellisena tõlgendasin ma Sohni ettepanekut kähku kähku hädavajalikud asjad kokku pakkida ja minna perega seiklema ei tea veel kuhu ja ei tea veel kui kauaks. Ja tundub, et taoline idee kukkus diivanil pikutavale Sohnile kuskilt taevast vastu pead. Muud seletust ma sellele pole leidnud. See tuli nagu välk selgest taevast või nagu keegi oleks teda tagumendist hammustanud mistõttu ta hüppas ootamatult diivanilt püsti saades sellest hammustusest mingisuguse ilmutuse. 

Kiirustama pidi seetõttu, et seni kuni Fredi magab saab rahulikult ilma peatusteta võimalikult palju kilomeetreid läbida. Lisaks säästab see mind veidigi peituse mängimisest (peidan näo marli lapi taha ja siis piilun üle ääre Fredit), mis tihtilugu ainsana suudab Fredi fustratsiooni selle üle, et ta on turvahälli aheldatud veidigi kahandada. Ühtlasi säästab see meid mõlemaid viisijupist "Muki on koerake, väikene koerake, Muki teeb auh-auh-auh" laulmisest, mis samuti paneb Fredi naerma ja siis lõbusalt nina krimpsutama. Pakun, et hetkel on see täitsa teisel kohal olev meetod, kuidas Fredi tuju autosõidu ajal üleval hoida. Muuseas Muki rekord on hetkel minu käes. Laulsin seda 12 minutit jutti. Eks näis, kas Sohni suudab seda ületada. Ja talle ei istu terve laul, ainult see jupige. 

Enne kui üle pea kaela seiklustesse sukelda kavatsesin võtsin paar sekundit mõtisklemiseks, kas suudan üldse road tripi vastu pidada kuna tunne oli nagu külmetus hakkab mind iga hetk kimbutama ning natukene nõrk oli see olemine. Fredil oli nohu, kuid nina oli tatti täis pigem öösiti ja päeval ei pidanud teda tattipumbaga ähvardamas käima. "Ääh," rähmasin kohe käega, kui lähebki hullemaks, siis neelan Paracetamoli, ehk teeb olemise paremaks.

Hakkasin mööda korterit ringi jooksma krabades siit ja sealt mingisuguseid asju kaasa. Fredi suur kuhi musta pesu oli juba pesumasinasse visatud, et see esimesel võimalusel puhtaks pesta. Leidsin sahtli põhjast mõned puhtad pluusid, bodid, pusa, ühed sukapüksid ja kaks paari soojemaid pükse. "Fredil pole piisavalt puhtaid riideidki kaasa võtta? Kuhu me nii läheme? Me elame nende riietega heal juhul ühe päeva üle," lõin ma oma vinguviiuli kääksuma. "Siis hangime vajadusel poest juurde mulle kohe vastu.

Väljusime kodust nagu tõelised Pariisi suvitajad, sest ka kõik minu ja Sohni pikemad ning soojemad riided jäid maha. Sohni arvates on piisavalt palavaid ilmu ning mida vähem asju ma autosse tarin seda parem. Kuigi me ju kõik teame, et Eesti suvesse mahub kõikide nelja aastaaja ilma. Seda kõike võib mahtuda isegi ühte suve päeva. Kuna me mõtlesime, et häda pärast võtame majutuse võib-olla üheks ööks, siis talvejope võis koju kappi oma aega edasi ootama jääda. Ilmselgelt oli see suur viga.

"Kuhu me siis läheme?" pärisin Sohnilt, kui Fredi kotti auto tagaistmele surusin maandudes ise selle kõrvale. "Kas sa Haapsalus oled käinud?" päris Sohni, kelle nina oli telefonis, ajades parasjagu Google Mapsis kaarti sõrmede vahel kord suuremaks kord väiksemaks "Ei mäleta küll et oleks. Võib-olla väiksena," jäin mõtisklema. "Selge, mina pole ka seal käinud. Sinna lähemegi," teatas härra asetades otsustuskindlalt telefoni enda kõvale topsihoidjasse. Seejärel pani ta esimese käigu sisse ja andis gaasi. Meie pere esimene Eesti road trip võis alata. 

Olles 20 kilomeetrit kodust juba eemal meenus mulle, et unustasin hambaharjad ja -pasta ilmselgelt ka Paracetamoli maha. Avastasin, et Fredi küüned on pikad ning ta võib nendega juba vabalt mööda seinu ronida, kuid tema küünekäärid jäid samuti maha. Lisaks päike oli pilve taha peitu pugenud ning kuskilt kaugusest võis kuulda kurjakuulutavat mürinat. Mõtlesin mõrult, et meil ikkagi läheb pikemaid riideid vaja!!!! Teatasin härrale, et keeraku ta kohe ots ümber ja viigu oma oravast naine heaga koju lisaasju kaasa varuma. Kas Sohni kuulas mind? Ei, mitte ühtki argumenti, mida ma talle võisin esitada teemal "ma ei saa minutitiki edasi elada ilma nende kõigi 100 muu hädavajaliku asjata, mida ma ajapuuduses unustasin kaasa pakkida". Sohni teatas, et me ei lähe tagasi vaid ainult edasi, sest just see ootamatu reis kisub meid mugavustsoonist välja, mida me nii pikalt oleme tegelikult teha tahtnud. 

Räägitakse, et õnn hakkab pihta hetkest mil sa väljud oma mugavustsoonist. Ja see, et mina olin juba endas nii väljas kuna pooled vajalikud asjad jäid maha, andis tunnistust, et minu turvaline, soe ja pehme kookon, mida olin pikalt enda ümber tasapisi ajaga kudunud, hakkas ühest otsast juba hargnema.  

Sohnil oli tegelikult õigus, sest terve aasta pole ma muust leierdanud kui sellest, et võiksime teha midagi uut ja huvitavat, lüüa igapäeva rutiin sõrmenipsust täiesti pea peale. Oi, kuidas ma olen terve aasta unistanud minipuhkusest eemal kodust, eemal meie tavapärasest marsruudist, inimestest ja kohtadest, keda ja mida pidevalt ja koguaeg näeme. Ja nüüd see seiklus hakkaski pihta, kuid sellest juba teine kord, sest muidu võtab see postitus romaani mõõtmed. Ma ausalt proovin kogu aeg lühidalt kirjutada, kuid see ei tule kunagi mul välja. 


Kuna sina viimati mugavustsoonist end välja tirisid? Mis tegevus või elusündmus sinu turvalise kookoni värisema lõi?

Adios amigos!



Hei, armas blogi külastaja! Kui sulle meeldis lugeda seda postitust ning tekkis huvi meie tegemistel ja mõtetel silma peal hoida, siis saad meid jälgida selle blogi kaudu (paremal rippmenüüs leiad JÄLGI nupu), Facebookis ja Instagramis 😉.









































Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Lapsed, surnuaed ja vaimud

Kindlasti mäletate ütlust, et kui majas vilistad siis maja läheb põlema. Selline vanarahva peen hirmutamistaktika, sest kes see viitsib vilinat kuulata. Ma ei saa aru miks otse ei öeldud, et lõpeta ära kuna see käib närvidele vaid mõeldi välja selline ütlus. Või näiteks see uskumus, et kui leib maha kukub siis sinu peret ootab ees näljaaeg. Ei teagi, kuidas seda nüüdsel ajal võtta, kas näljaajaks võib pidada perioode, kus raha pole poest lõhet ja kalamarja osta või singi asemel pead ostukorvi keeduvorsti suskama. Kui nii, siis me ei pidanud selleks leivaviilu maha kukutama vaid piisas sellestki kui viisime auto hooldusesse. Ja kui peegli veel ära lõhud, siis seitse aastat õnnetut armastust nagu niuhti olemas. Milleks see viimane ütlus küll hea oli? Mina ei suutnud sellele mitte mingisugust loogilist seletust leida, kuid kui väiksena sai oma esimene peegel ära lõhutud, siis panin paar pisarat just nimelt selle õnnetu armastuse osa pärast. See seitse aastat tundus talumatult pikk aeg 😂

Mis meil kodus toimub? AINULT ARENG

Sohni pani Soome poole ajama. Muide ta sai eelmisel nädalal Tallinn-Tartu maanteel oma esimese trahvi kiiruse ületamise eest, mis oli 33 eurot 😆. Nüüd on meil viik. Igatahes seekord remondi ja sisustuse juttu. Tahtsin sellest juba eelmisel nädalal kirjutada, aga siis olid päevakorras teised teemad ja teised tujud. Oleme nüüd kolinud oma vähese varanatukese vastvalminud magamistuppa. Kohe tunda, et Sohnil oli puhkus, sest siis saab midagi alati valmis. Magamistuba on hetkel ainus tuba, kus iga viimne kui liist ja pistik on paigas. Te ei kujuta ette kui hea tunne see on. Toa valmimine võttis poolteist kuud aega. Esiteks ei teinud Sohni siin täispikki tööpäevi ja lõviosa töödest sai tehtud ikkagi tema puhkuse ajal. Nüüd julgen väita, et ühest küljest on meie remont aeglane kuna Sohni teeb seda eelkõige nädalalõppudel ja ega ei saa eeldada, et ta jaksaks siin kodus peale väsitavat töönädalat veel täispikki päevi remondi näol lisaks teha. Teiseks on meie remont olnud aeglane rahadega m

Mardikad vallutasid meie köögi

Üldse siin kodus koguaeg mingisugune jant käib, et ärge imestage kui ma varsti Nublu korraks laest alla võtan ja valge salvei tikuga põlema süütan, et siis kõiksugu vanad energiad selle abil meie elamisest välja suitsetan.  Esiteks Fredi suur võime kõike vajalikku igale poole ära käkkida. Ja ma olen piisavalt palju kuulnud, et ära jäta asju lapse käeulatusse. Ma enda aruga polegi jätnud või olen lihtsalt unustanud arvestada sellega, et Fredi käed on üli elastsed ning minu silmis suudab ta neid venitada kolme meetri pikkuseks vähemalt. Või on asi selles, et meil on nüüd elamises köögitoolid, millega saab veelgi kõrgemale ronida. Üldse Fredi on selline, et kui ta miskit pähe võtab, siis punnitab ta seni kui see on saavutatud. Pole siis midagi imestada, et ma olen elamises mitu suurpuhastust ette võtnud, et telekapulti ja korteri võtmeid leida. Telekapult oli Fredi poolt käkitud nõudepesumasinasse, kuhu ma ka seda otsides kolm kord vaatasin, kuid see ehk oli kuidagi tiiviku all peidus. Il