Otse põhisisu juurde

Perepuhkus II Haapsalu

Järjelugu meie ootamatule perepuhkusele.....

Harjunud juba selle mõttega, et oleme end põhimõtteliselt kaks kätt taskus kodust välja ajanud. Suundusime suure entusiasmiga Haapsalu poole. Google Maps juhatas meid kiiremat teed pidi kuigi see sisaldas päris palju kruustee lõike, mis olid no nii auke täis, et väristas ja loksutas sisikonna seest välja. Seda arvesse võttes ei tundunud see marsruut küll kiirem. Taevast kallas lausa nii ohtralt, et kojamehed ei suutnud seda suur veehulka ka kõige kiirema režiimiga esiklaasilt minema vehkida. Kehva, peaaegu olematu nähtavuse tõttu nii mõnedki autod peatusid tee äärtes, kuid meie rühkisime ikka edasi. Juba mõtlesin, et millega me küll selle taevataadi oleme välja vihastanud. Mida me sellise koerailmaga üldse seal Haapsalus tegema hakkame? Meil pole soojemaid riideidki kaasa võetud. Õnneks Haapsalu linna sildi alt läbi sõites paistis päike. Niiet vedas.

Jõudsime kohale õhtupoolikult otsustades esimese asjana ööbimine välja vaadata ja end sinna sisse seada. Me naiivselt arvasime, et esmaspäevasel päeval on majutuste valik lai, kuid vähemalt mina ei arvestanud, et Sohni pole ainus, kellel siin planeedil puhkus on. Hotellid olid juba välja müüdud. Lõpuks leidsime täitsa mõistliku hinnaga apartmenti. Kortermaja (kus meie apartment pidi paiknema) ette jõudes hakkasime kahtlema, kas oleme ikka saabunud õigesse kohta, sest nii maja kui ka trepikoda nähes vaatas meile vastu stiilipuhas nõukaaeg. See absoluutselt ei läinud kokku uue ja puhta pesaga, mida piltidelt nägime ning, kus kavatsesime öö veeta. Ainult maja ees olev kuhi jalgrattaid andsid tunnistust, et me pole ajas oma kolmkümmend aastat tagasi rännanud. Selgus siiski, et oleme jõudnud õigesse kohta. Apartment ise oli üli puhas, hubane ja korras kuhu kolmekesi kenasti ära mahtusime.  Minu silmis oli veel viis pluss see, et me ei pidanud kuskil lahti käiva diivani peal magama selle asemel olid seal mugavad voodid.

Tarisime autost kõik vajalikud asjad tuppa, kasisime end kiirelt puhtaks ning asusime Haapsalu vanalinna, kus esimese asjana siirdusin apteeki Paracetamoli hankima, sest tõsimeeli oli tunne, et külmetus hõivab koheselt kogu mu keha. Ja siis hakkasime otsima endale sobivat söögikohta. Pigem söögikohta kuhu me mahuksime välja terrassile istuma, sest suve nautlevaid inimesi oli väga palju. Lõpuks otsustasime pitsa kasuks ja ainuüksi selle restorani ülilaheda tagaaia pärast, mis oli ruumikas, varjualusega ning kohe sellise mõnusa hõnguga paik, kus aega maha võtta lobiseda tühjast-tähjast ning head sööki nautida.

Ja see on suht meie ainus pilt Haapsalust 😂. Midagi on Instas highlightside all ka. Pilte telefonist kustudades olin liialt agar 🙊. Muide seda head pitsat pakutakse Pizza Grandes.

Seal sakslaste ja soomlaste keskel istudes polnud absoluutselt sellist tunnedki, et me Eestis viibiksime, kui muidugi menüü ja eestlasest teenindaja kõrvale jätta ☺. Peale sööki suundusime promenaadile jalutama, kus me kaua ringi ei uudistanud, sest mina ohkisin ja puhkisin nagu vanamutt ning Fredil tahtis piimasõõmu, kuid tal oli liialt palju uudistamist, et rahulikult süüa. Ma proovisin pargis imetada, peites ta õhema marli katte alla, kuid see oli tema silmis jutskui ebaseaduslik vabadusevõtmine, mille peale avaldus tal tõeline lõunamaa temperament, sest sain korraliku sõnavalingu osaliseks ja kõige selle juures vehkis ta veel kirglikult kätega.

Järgmise päeva hommik ei alanud just kõige paremini, sest minu värisev kere vedeles vannitoa põrandal. Olin nii nõrk ja tundsin, et kohe kohe viskan pildi tasku. Fredi turnis mu otsas ning Sohni proovis minu olukorrale mingisugust meditsiinilist seletust leida. Ainus mõte mu peas oli, et see pole hullem kui sünnitamine mistõttu olin kindel, et vedru ma kohe kidlasti välja ei viska. Lõpuks pakkus Sohni välja, et järsku on mul mingisugune ainete puudus. Hakkas Doktor Google abil sümptomeid üle vaatama. Käis ja katsus küll mu jalgu, siis käsi seejärel luges kulm kortsus miskit telefonist. Leidnud kinnitust, et mul on rauapuudus, kiirustas ta apteeki vitamiine hankima.

Pean tunnistama, et ma pole toitumiskava mitu nädalat jälginud. Kaal oli nädalaid paigas ja ühel hetkel hakkas see kolinaga ise alla minema. Pole ka imestada, sest ma tihtilugu unustasin süüa või näksisin midagi jooksu pealt, kuid tervislikust toitumisest oli asi kaugel. Egas midagi, lahmisin endale esimese laari vitamiine sisse ja kulistasin granaatõuna mahla, kuid edasisi puhkuse plaane me teha ei julgenud. Mõtlesime, et kui lõunaks mul paremaks ei lähe tuleb koju tagasi minna. Üllatus, üllatus mitu päeva kummitanud külmetuse tunne kadus nagu võluväel.

Sõime apartmentis kiired võikud, pakkisime oma asjad autosse ning suundusime taaskord vanalinna kohvikusse kohvi ja kooki hankima. Kuna ilm oli seekord meie poolel, siis läksime taas promenaadile jalutama, sest eelmisel õhtul jäi see meil poolikuks. Seejärel külastasime Haapsalu lossivaremeid, sest tahtsime meiegi oma silmaga näha seda akent kuhu Valge Daam end ilmutamas käib. Kusjuures seal on väga lahe muuseum, mida soovitame kindlasti külastada. Meie jäime igal juhul rahule.

Kõik see linnaga tutvumine ja pikad jalutuskäigus muutsid meid taaskord näljaseks ning läksime seekord Talumehe kõrtsi lõunatama, kus ma tegelikult juba eelmisel õhtul tahtsin kalarulli konjakikastes. Kõlab juba ahvatlevat, eks? Paraku me seda ei saanudki, sest see oli otsas. Mõtlesime uuesti õnne proovima minna, kuid seda me ka sel korral ei saanud. Kuna Fredi magas, siis ei tundunud hea mõte kulutada aega uue söögikoha otsimiseks niiet valisime menüüst midagi muud. Järgmine kord, kui me Haapsallu juhtume helistan neile ette, et ma seda praadi mekkida saaksin, sest see ikka veel kummitab mind. Niiet Talumehe kõrts we will be back 😉.

Mugisime oma kõhu täis, nautisime külma alkoholivaba õlut samal ajal kui Fredi tegi päris pikka lõunaund. "Ei taha üldse kohe koju tagasi minna", teatasin ma Sohnile. Viis minutit hiljem oli meil uus sihtkoht valmis vaadatud. Kodu võis oodata. Otsustasime, et kauem me seekord Haapsalus ei peatu vaid sätime magava Fredi autosse ja sõidame hoopiski uut linna vallutama.

Kuhu me tol päeval välja jõudsime, sellest juba järgmises postituses lähemalt.

Adios amigos!

Populaarsed postitused sellest blogist

Lapsed, surnuaed ja vaimud

Kindlasti mäletate ütlust, et kui majas vilistad siis maja läheb põlema. Selline vanarahva peen hirmutamistaktika, sest kes see viitsib vilinat kuulata. Ma ei saa aru miks otse ei öeldud, et lõpeta ära kuna see käib närvidele vaid mõeldi välja selline ütlus. Või näiteks see uskumus, et kui leib maha kukub siis sinu peret ootab ees näljaaeg. Ei teagi, kuidas seda nüüdsel ajal võtta, kas näljaajaks võib pidada perioode, kus raha pole poest lõhet ja kalamarja osta või singi asemel pead ostukorvi keeduvorsti suskama. Kui nii, siis me ei pidanud selleks leivaviilu maha kukutama vaid piisas sellestki kui viisime auto hooldusesse. Ja kui peegli veel ära lõhud, siis seitse aastat õnnetut armastust nagu niuhti olemas. Milleks see viimane ütlus küll hea oli? Mina ei suutnud sellele mitte mingisugust loogilist seletust leida, kuid kui väiksena sai oma esimene peegel ära lõhutud, siis panin paar pisarat just nimelt selle õnnetu armastuse osa pärast. See seitse aastat tundus talumatult pikk aeg 😂

Mis meil kodus toimub? AINULT ARENG

Sohni pani Soome poole ajama. Muide ta sai eelmisel nädalal Tallinn-Tartu maanteel oma esimese trahvi kiiruse ületamise eest, mis oli 33 eurot 😆. Nüüd on meil viik. Igatahes seekord remondi ja sisustuse juttu. Tahtsin sellest juba eelmisel nädalal kirjutada, aga siis olid päevakorras teised teemad ja teised tujud. Oleme nüüd kolinud oma vähese varanatukese vastvalminud magamistuppa. Kohe tunda, et Sohnil oli puhkus, sest siis saab midagi alati valmis. Magamistuba on hetkel ainus tuba, kus iga viimne kui liist ja pistik on paigas. Te ei kujuta ette kui hea tunne see on. Toa valmimine võttis poolteist kuud aega. Esiteks ei teinud Sohni siin täispikki tööpäevi ja lõviosa töödest sai tehtud ikkagi tema puhkuse ajal. Nüüd julgen väita, et ühest küljest on meie remont aeglane kuna Sohni teeb seda eelkõige nädalalõppudel ja ega ei saa eeldada, et ta jaksaks siin kodus peale väsitavat töönädalat veel täispikki päevi remondi näol lisaks teha. Teiseks on meie remont olnud aeglane rahadega m

Maja mõtted

Inimene ikka tahab seda, mida tal pole. Ja ütle mulle üks inimene, kes pole kasvõi kuskil sügaval sügaval enda sees unistanud oma majast. Meie korter on jõudnud lõpuks nii kaugele, et põrandad, laed on olemas ning enamus liistutki pandud. Tööd on vaja teha veel mööbli ja kodu hubasemaks muutmise kallal. Sohnil on suur hirm, et töö saab ükskord otsa, sest maja jutt tuleb päevakorda iga nädal. Tänagi saatis ta mulle ühe KV müügikuulutuse. Me niigi kolisime väiksesse alevikku korterisse, sest ega me kuhugi suurlinna kodu jaoks poleks pangast laenu saanud. Raha oli tagataskust korteri ostuks võtta ja last ka veel ei olnud. Asi siis oma kott kaenlasse võtta ning kasvõi džunglisse elama põrutada on?  Meile oli seda kolimist vaja ja ütlen ausalt, et eks ma ise läksin lihtsalt vooluga kaasa. Tegelikult meil mõlemal oli see mõte, et vaatame, mis saab. Kõik käis kuidagi nii spontaanselt ning ma ei kahetse selle juures mitte kui midagi. Korterit ostes olime 100% kindel, et see on kõigest üks vahe