Otse põhisisu juurde

#püsikodus PLIIIIIIIS

Sohni on täielikult pere inimene, minu inimene, Fredi inimene. Eestis olles pühendab ta päris palju oma aega kodu remontimisele, kuid teeb nii palju kui võimalik seda koos Frediga. Küll on põnn tal kõhukotis olnud, kui töö seda võimaldab või võtab enda juurde beebikiiguga. Keldris köögimööblit meisterdades võttis ta Fredi korraks isegi turvahälliga alla kaasa. See, et ta lapse kasvõi korrakski üle võtab, on tegelikult meeletult suur abi. Perekondlik traditsioon on Fredit koos vannitada, kuid kui minul on palju toimetamist, siis Sohni teeb seda ise. Mis ta nüüd Soomes on jutti olnud? Kas äkki poolteist nädalat? Tundub nagu kolm kuud. Igatsus poeb juba hinge.

Teate milline näeb välja meie argipäev? Selline, et mina muudkui filmin Fredit, et jäädvustada Sohni jaoks, nii palju kui võimalik, põnni arengulisi edusamme. Poole aastased üllatavad sind iga päev uue oskusega, uue häälega, uue näoilmega. Mõni päev tagasi läks ta esimest korda istuma. Sohni seda oma silmaga ei näinud. Paar päeva tagasi liikus Fredi tagurpidi käigul ehk tegi oma kolm puhast tõuget kätega ja läbis tema kohta muljetavaldava vahemaa. Sohni seda ei näinud. See käis nii kähku, et ma ei jõudnud telefonigi näppu haarata. Fredi pöörab ennast kõhuli olles minu poole, kui ma teda köögis toimetades hüüan. Olen näinud, et suudab juba ringiratast liikuta, mis taaskord on uus oskus, mida ta on päevi harjutanud. Te juba kindlasti teate, mis lause järgmine on.....Täpselt nii, Sohni pole seda oma silmaga veel näinud. Ühel õhtul Sohni kirjutas mulle, et ta jääb ikka nii paljust ilma. Paraku jääb, kuid proovin seda filmimise näol leevendada nii palju kui ma suudan.

Ja siis ma avan õhtul Facebooki ning näen, kuidas Stroomi rannas kihab vilgas elu, kuidas järsku on rabades matkarajad ülerahvastatud, mänguväljakutel veedavad lapsed aega, noored kogunevad kaubanduskeskustes, ehituspoe parklad on autodest pungil. Poed teevad ahvatlevaid kampaaniaid, et kuidagigi raha teenida, kuid hea sooduspakkumine ajab inimesed hullunult poodi tõttama. Vihastun nii, mis kole. Miks me ei saa end kokku võtta? Eriolukord pole võrdne riigipühadega või töölt vaba päevaga. Kodu on justkui meie pühamu, kuid mitte kuidagi inimesed seal ei püsi. Koduseinad muutuvad ahistavaks? Minul ka muutuvad, aga ikka näed kükitan oma korteris. Käime Frediga päeva jooksul korra või paar jalutamas, tihti võtame ette marsruudi, kus inimesi pole. Vahel satub üksik hingeline vastu tulema, kuid hoian temaga pikivahet. Riik ei kehtesta niisama eriolukorda. Kuidas mõned sellest aru ei saa, et tegelikult on asi tõsine ja eile saime oma koroonastatistikasse ühe surma. Kas see paneb rohkem pingutama enda, oma lähedaste, oma kaasmaalaste tervist hoidma? Või on üks surmajuhtum ikka veel liiga väike tulemus, sest gripp on rohkem inimesi saatnud parematele jahimaadele?

Ma ootan ja loodan, et see koroonaviirus lõpuks ometi ära kaoks, et Sohni saaks tagasi koju naasta. Saab Fredi juurde tulla, meie pere elust taas osa võtta. Olla meie jaoks jälle olemas, kuid seda juba füüsilisel kujul mitte väike näoke kuskil telefoniekraanil. Nautida jälle, kuidas Fredi oma pisikeste sõrmedega tema habet sasib. Võtta ta jälle kaissu, sest Fredi poeb võimalusel alati just Sohni kaissu magama. Mida kiiremini inimesed hakkavad seda asja üks kord tõsiselt võtma seda kiiremini see juhtub.

Eile oli mul täielik meeleolu langus. Mõni päev pakatan energiast ja siis on need päevad, kus ma lihtsalt mõtlen, et palun, kas keegi saab Fredi võtta, ainult korraks, kasvõi kümneks minutiks. Ma olen lapsega üksi, kellegile külla minna ma ikkagi ei julge ja seda Fredi, enda ja teiste tervist silmas pidades. Eelmisel nädalal, kui selgus tõsiasi, et võin lapsega pikaks ajaks kahekesi jääda, helistasin Sohni emale ja palusin tal ühel nädalavahetusel tulla mulle appi. Piisab isegi ühest päevast, kuid võta näpust, ta on nohune. Peale Kuuuurijas ühe koroonaviirusesse nakatunud mehe haiguslugu kuuldes  ei julge enam mitte kedagi koduuksest sissegi lasta. Esiteks ei saa mina endale haigestumist lubada, teiseks, ma tõesti ei soovi, et pisike Fredi selle endale kuskilt külge saaks.  

Ma ei kurda, sest juba algusest peale tean, et peame ise hakkama saama. Saangi hakkama, naudin igat hetke, mida saan oma lapsega koos veeta, kuid kõik päevad pole vennad. Tunneme Sohnist puudust. Ühtlasi vajan ning igatsen aeg-ajalt tema abikätt. Näiteks esmaspäeval oli Fredi umbes kolm tundi täiesti jonnine ja soovis ainult süles olla. Ta oli just ärganud, kõhu söötsin täis, mähkme vahetasin ära, voldid, kaenlaalused ja kõrvatagused vaatasin üle. Isegi uurisin ja puurisin tema suus ringi, ei tundunud nagu hambad lõikuksid või ige oleks paistes olnud. Siiani, ei tea, mis tal viga oli. Kolm tundi paneb ka tugevama inimese silma tõmblema. Kuigi Fredi on väga rõõmsameelne laps ning üldjuhul ta naerab rohkem kui nutab, siis ka temal on omad halvemad päevad. Vahel isegi mõtlen, et äkki on temal minust lihtsalt siiber. Kõike võib olla.

Ma olin jõudmas punkti, kus tahtsin lihtsalt välisuksest välja joosta, natuke vaikust kuulda, võib-olla korraks jalgadega trampida ja siis tagasi tuppa minna.  Soovisin anda Fredi korrakski kellegile üle. Ühe korra suutis Sohni Fredi videokõne vahendusel kiiresti maha rahustada. Aitäh sulle, üllas nutimaailm! Eile saabus jälle korraks mind külastama tunne, et enam ei jaksa. Enam ei taha. Kõik, minu mõõt on täis. Ma ei saa seda mitte millegi muu süüks panna kui väsimuse. Tavaliselt teen päeval koos Frediga ühe uinaku, mis aitab mul normaalne, rahulik ja rõõmus inimene ning ema olla. Viimased päevad on Fredi teinud lühemaid uinakuid või on hoopiski nii, et lõpuks kui ma saan ta magama olen ise näljast nõrkemas. Vaaritan endale kiiresti mõne vahepala ja aeg on ootamatult jõudnud sinnamaani, et Fredi on juba üleval.

Muidugi proovib Sohni nii palju kui võimalik toeks olla, kuid see pole sama, kui ta siin koos meiega kodus oleks. Ta annab endast parima. Saan ka aru, et tema on perekonnapea ja kohustatud hoolitsema pere rahalise poole eest. Näen, et temalgi on vaimselt fustreeriv meist pikalt eemal olla. Raske, et  jääb ilma kordumatutest hetkedest. Me iga päev spekuleerime kuna saabub see õnnis päev ja Sohni saab Eesti tulla. Kas Sohni peab 13. aprillini Soomes olema, kas eriolukorda Soomes võidakse veel pikendada? Üle kõige ma vihkan teadmatust. Ausalt, püsige kodus, et see koroona üks kord ometi oma kohvrid pakiks ja kuradile läheks.

Ühesõnaga, tahan seda öelda, et meil on kopp igatahes ees. 

Kommentaarid

  1. Ma saan nii hästi sinu emotsioonidest aru. Minagi olen siin Eestis ja ootan meie esimest last, kes juunis sündima peaks ning abikaasa on välismaal. Ära tulla ei saa, sest töö on aprilli lõpuni peatatud. Teadmatus on tõesti kõige hullem.
    Aga fakt on, et läbi see olukord ükskord saab. Seni tuleb lihtsalt hakkama saada.. päev korraga! 😊

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Teadmatus ajab pehmelt öeldes juba hulluks :). Ma nii loodan, et see saab läbi ja sina saad juba tugiisikuga sünnitada. Eks iga päev algab päiksega, kuid vahel õhtuks katus sõidab lihtsalt ära.

      Kustuta
  2. Paid k6ige pealt!

    Ja vabanda, kui mu kysimus k6lab kohatult. Ei m6tle midagi halba, aga lihtsalt uudishimu, kui juba sellest olukorrast kirjutad. Miks Sohni Eesti ei saa tulla? Mulle on jäänud silma, et Soomest Eesti saab naasta, aga tagasi ei saa enam minna, kui alaline elukoht on Eesti. Ja muidugi peaks olema Eestis karantiinis 14 päeva. Aga sel juhul oleks ju teada et 2 nädalat ja saaksite koos olla? Sorry, kuna ma ei ole väga täpselt neid reegleid välismaalt naasmise kohta jälginud, siis t6esti ei tea.

    K6ike head teile!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Tere Grete! Paid kuluvad alati ära :D Sinu küsimus ei ole kohatu. Mõtlesin veidi põhjalikumalt vastata. Sa saad õigesti aru, et Sohni saab iga kell Eesti naasta, kuid Soome ta enam tagasi ei saa. Seda mitte enne, kui Soome eriolukord on ühel hetkel lõppenud. Kuna see juhtub? Keegi ei tea, sest seda võidakse pikendada, kuid Sohni peaks seljuhul kodus ootama kuna tagasi tööle saab minna. Nii ta otsustasi, et teeb seal tööd seni kuni objektid on veel avatud. Ühtlasi on see selleks, et materiaalselt end rohkem kindlustada. Muidugi saab Sohni võtta välja puhkuse ning isapuhkust, kuid samas me ei taha neid päevi veel ära kulutada. Tark ei torma.

      Kustuta

Postita kommentaar

Populaarsed postitused sellest blogist

Lapsed, surnuaed ja vaimud

Kindlasti mäletate ütlust, et kui majas vilistad siis maja läheb põlema. Selline vanarahva peen hirmutamistaktika, sest kes see viitsib vilinat kuulata. Ma ei saa aru miks otse ei öeldud, et lõpeta ära kuna see käib närvidele vaid mõeldi välja selline ütlus. Või näiteks see uskumus, et kui leib maha kukub siis sinu peret ootab ees näljaaeg. Ei teagi, kuidas seda nüüdsel ajal võtta, kas näljaajaks võib pidada perioode, kus raha pole poest lõhet ja kalamarja osta või singi asemel pead ostukorvi keeduvorsti suskama. Kui nii, siis me ei pidanud selleks leivaviilu maha kukutama vaid piisas sellestki kui viisime auto hooldusesse. Ja kui peegli veel ära lõhud, siis seitse aastat õnnetut armastust nagu niuhti olemas. Milleks see viimane ütlus küll hea oli? Mina ei suutnud sellele mitte mingisugust loogilist seletust leida, kuid kui väiksena sai oma esimene peegel ära lõhutud, siis panin paar pisarat just nimelt selle õnnetu armastuse osa pärast. See seitse aastat tundus talumatult pikk aeg 😂

Mis meil kodus toimub? AINULT ARENG

Sohni pani Soome poole ajama. Muide ta sai eelmisel nädalal Tallinn-Tartu maanteel oma esimese trahvi kiiruse ületamise eest, mis oli 33 eurot 😆. Nüüd on meil viik. Igatahes seekord remondi ja sisustuse juttu. Tahtsin sellest juba eelmisel nädalal kirjutada, aga siis olid päevakorras teised teemad ja teised tujud. Oleme nüüd kolinud oma vähese varanatukese vastvalminud magamistuppa. Kohe tunda, et Sohnil oli puhkus, sest siis saab midagi alati valmis. Magamistuba on hetkel ainus tuba, kus iga viimne kui liist ja pistik on paigas. Te ei kujuta ette kui hea tunne see on. Toa valmimine võttis poolteist kuud aega. Esiteks ei teinud Sohni siin täispikki tööpäevi ja lõviosa töödest sai tehtud ikkagi tema puhkuse ajal. Nüüd julgen väita, et ühest küljest on meie remont aeglane kuna Sohni teeb seda eelkõige nädalalõppudel ja ega ei saa eeldada, et ta jaksaks siin kodus peale väsitavat töönädalat veel täispikki päevi remondi näol lisaks teha. Teiseks on meie remont olnud aeglane rahadega m

Maja mõtted

Inimene ikka tahab seda, mida tal pole. Ja ütle mulle üks inimene, kes pole kasvõi kuskil sügaval sügaval enda sees unistanud oma majast. Meie korter on jõudnud lõpuks nii kaugele, et põrandad, laed on olemas ning enamus liistutki pandud. Tööd on vaja teha veel mööbli ja kodu hubasemaks muutmise kallal. Sohnil on suur hirm, et töö saab ükskord otsa, sest maja jutt tuleb päevakorda iga nädal. Tänagi saatis ta mulle ühe KV müügikuulutuse. Me niigi kolisime väiksesse alevikku korterisse, sest ega me kuhugi suurlinna kodu jaoks poleks pangast laenu saanud. Raha oli tagataskust korteri ostuks võtta ja last ka veel ei olnud. Asi siis oma kott kaenlasse võtta ning kasvõi džunglisse elama põrutada on?  Meile oli seda kolimist vaja ja ütlen ausalt, et eks ma ise läksin lihtsalt vooluga kaasa. Tegelikult meil mõlemal oli see mõte, et vaatame, mis saab. Kõik käis kuidagi nii spontaanselt ning ma ei kahetse selle juures mitte kui midagi. Korterit ostes olime 100% kindel, et see on kõigest üks vahe